כיצד לבנות חדר קירור והקפאה בעצמכם

Mzkor - חדרי קירור והקפאה
חדרי קירור טרומיים מוכנים לעבודה

במאמר זה תוכלו לדעת כיצד לפתור את הבעיה בבחירה והתקנה של חדר קירור שמתאים לצרכים של העסק שלכם. וגם אתה יכול להשתמש בטיפים אלה אם תזדקק לתא קירור גדול (מ -4 קוב או 141 רגל מעוקב) לבית מגורים.

ניתן להכין את תא הקירור לאחסון בשר, ירקות ופירות, חלב ומוצרים אחרים מבלי להיעזר במומחים, אלא רק בכמה מקרים פשוטים.

 

ישנן שלוש דרכים עיקריות:

  1. לקנות חדר קירור טרומי מוגמר.
  2. לבנות אותו מלוחות פאנלים מבודדים בחום.
  3. לשדרוג את חדר הקירור הקיים.
שיפוץ ושדרוג חדר קירור
שיפוץ ושדרוג חדר קירור

לאחר השלמת החדר, עליך להתקין את ציוד הקירור כדי לשמור על הטמפרטורה הרצויה. התקנת הציוד ללא מעורבות של עובדים מוסמכים קשה לביצוע; האפשרות היחידה הזמינה להתקנה עצמית כזו היא מונובלוק קירור (טמפרטורת האחסון היא בערך 0: +5 0 מעלות  צלזיוס, +32: +41 0 פרנהייט) או מונובלוק מקפיא (-15: -25 0 מעלות  צלזיוס, +5: – 15 0 F).

 

  1. חדרי קירור טרומיים מוכנים לעבודה

זו הדרך הקלה והמהירה ביותר להשיג במהירות חדר קירור בתצורה מוגמרת. החדר הטרומי הוא סט של לוחות סנדוויץ מוכנים ובידוד חום עם מילוי פוליאוריטן עם הידוק מיוחד של כל הצמתים ופינות. בנוסף, ניתן להוריד תא כזה ולהתקין אותו במקום חדש. ערכת החדר כוללת כבר דלת לחדרי קירור. נותר לקבוע את הנפח, את המידות שאתה רוצה להזמין אותו מהיצרן. לא קשה לאסוף  2-3 אנשים ללא הסמכה מיוחדת לצורך ההרכבה של החדר. תאים טרומיים מחולקים לשני סוגים, שונים בסוג החיבור של הלוחות זה לזה:

  • תאי פלסטיק פרופילים עם מפרקי חריץ דוקרנים
  • תאי מנעול (מנעול אקסצנטרי, הבנוי בלוח הפאנלים).

חדרים אלה עם מנעולים אקסצנטריים מובנים מספקים צימוד קבוע וקשיח של הפאנלים בינם לבין עצמם, העמיד בפני הרכבה ופירוק מרובים. תאים עם חיבורי חריץ הם זולים יותר, אך דורשים שימוש בחומרי איטום במפרקים. וחיזוק הפלסטיק פחות נוקשה לפנלים. בשל כך, תאים כאלה מתרחשים לעיתים נדירות ברוחב / אורך יותר מ 2-3 מ '. המחיר של החדר קירור טרומי יהיה כנראה גדול במקצת מאשר בשתי גרסאות. עם זאת, זוהי דרך קלה ומהירה לגשת לגודל איכותי טוב, ללא "גשרים" של קור.

 

  1. התאמת לוחות סנדוויץ'

אתה יכול להכין תא לבד מתוך לוחות מהסוג הקונסטרוקטיבי. במקרה זה, עליך לחשב את כמות הפנלים ואת אורך אשר ברצונך לקנות. רוחבם נע בין 1100 ל 1200 מ"מ אצל יצרנים שונים. בהתבסס על מידע זה וגם על ממדי החדר המתוכנן, חישב את מספר ואורך הפאנלים לרכישה שלך. תהליך ההרכבה עצמו, שיטת הידוק המפרקים הישרים והזוויתיים שתוכלו לציין בתיעוד של היצרן שתבחרו.

בעת הרכבת הפנלים יש צורך להימנע מהיווצרות "גשרים תרמיים" במפרקי הפינה כאשר חיבורי המתכת הפנימיים והחיצוניים נופלים במגע שלהם. כדי למנוע את הופעתו של גשר תרמי, יש צורך לבצע את "הקרע" שלו, עשה חריץ בעור המתכת הפנימי של לוח הפינה, בחלק ה"יוצא "אל מחוץ לחדר. באופן דומה, יש צורך לעשות בתוך המפרקים פינתיים של לוחות קיר עם לוחות הרצפה והתקרה. בתאים עם טמפרטורת אחסון מעל לאפס, הרצפה נותרת לעיתים ללא בידוד תרמי. זה מפשט את ההנעה של ציוד העמסה משומש (גלגלים, עגלות), חוסך כסף לרכישת חומרי בידוד תרמי, אך יחד עם זאת דורש התקנת ציוד קירור בעל קיבולת גבוהה יותר (כ -20%) ובהתאם לכך מוביל עם עליה זהה בערך בצריכת החשמל. כמו כן, יש צורך לבצע "פעולה" לפריצת "הגשר התרמי", אם אתה מרכיב תא רב חתכים עם משטרי טמפרטורה שונים. יש צורך לחתוך את כיסוי המתכת הפנימי של הקירות, הרצפה והתקרה באתר ההתקנה של המחיצה, תוך קריעת הגשר התרמי בין החלקים. לכן, יהיה עליכם לרכוש את אביזרי הגימור (ריצוף, פרופיל זווית) לקיבוע חיבורי פינות של הלוחות, איטום ודלת בגודל הרצוי. הדלת נדרשת גם מיוחדת, קירור עם בידוד תרמי עשוי קצף פוליאוריטן.

 

  1. שיפוץ ושדרוג חדר קירור ישן

והאפשרות האחרונה, לרוב הזולה ביותר, אך לא תמיד בסופו של דבר רווחית, היא שיפוץ של חדרי הקירור הישנים שלכם. ניתן להכין חדרים אלה על ידי ביצוע בידוד תרמי של הקירות. ניתן להכין אותו מלוחות מבודדים מקצף פוליאוריטן, המתואר בנקודה הקודמת. בגרסה זו, לוחות אלה מקובעים על הקירות והתקרה של הנחה וחיבור בעזרת מחברים. עם זאת, מחברי המתכת יהוו "גשרים תרמיים" רבים, העלולים להוביל ליצירת עיבוי ולהחלדה נוספת בנקודות ההצמדה. לכן, רצוי להשתמש במחברים העשויים מחומרים מבודדי חום, למשל, מחברי פוליאמיד. אך אפשרות זו יקרה יותר וקשה יותר לעבוד איתה. הבידוד יכול להיות עשוי גם מלוחות פוליסטירן מורחבים (PBP, פלסטיק מוקצף), או עם קצף אוריטן (ללא מעטפת מתכת), וגם על ידי בידוד פוליאוריטן מוקצף בהתזה על הקירות והתקרות. במקרים אלה, יש צורך לבודד את שכבת הבידוד התרמי עם מעטפת מתכת לצורך הגנה מכנית ודרישות היגייניות. אך עבודה זו מאומצת והתוצאה משאירה הרבה מה להיות רצוי.

איזה סוגי בידוד נשתמש ?

אך עבודה זו מאומצת והתוצאה משאירה הרבה פתחים לתקלות ובעיות בעתיד, הרבה יותר קל להשתמש בלוחות טרומיים. אפשרות בידוד תרמי של הקירות, אמנם היא הזולה ביותר, אך אינה מבטיחה את הבידוד התרמי האיכותי, ויכולה גם לגרום לתביעות של גופי הבדיקה עקב אי עמידה בדרישות ההיגיינה. בבחירת הנחת יסוד יש לקחת בחשבון כמה תכונות אחסון של מוצרי מזון שונים ופריטי מזון שאינם דורשים קירור. קרא עוד אודות וגם על ידי ריסוס בידוד פוליאוריטן מוקצף על הקירות והתקרות. במקרים אלה, יש צורך לבודד את שכבת הבידוד התרמי עם מעטפת מתכת לצורך הגנה מכנית ודרישות היגייניות. אך עבודה זו מאומצת והתוצאה משאירה הרבה מה להיות רצוי.

אהבתם שתפו:
ייעוץ לגבי חדרי קירור והקפאה ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות קירור תעשייתים כמו חדרי קירור והקפאה מהגדולות בישראל, מספקים מערכות קירור תעשייתי למגזרים שונים כמו קמעונאות, מזון, מאפיות, בתי אריזה, תרופות ועוד.

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3290659

מידע נוסף
5 יתרונות של חדרי קירור לאחסון

5 יתרונות של חדרי קירור לאחסון

חדר קירור הוא מקום מצוין לאחסן פירות וירקות , כמו גם מוצרים אחרים, כפי שהם להאריך את החיים ולעזור למנוע קלקול של מזונות. חדרים קרים הם רעיון נהדר

פנל מבודד

סנדויץ' פאנלים PUR

לוחות סנדוויץ מבודדים קלאסיים PUR קצף פוליאוריטן PUR לוחות בידוד קלאסיים מיועדים לבניית תאי קירור, מחסנים קטנים, בידוד חום של תעשייה …   שם מוצר

חדרי קירור והקפאה

7 בעיות ופתרונות נפוצים לחדרי קירור

לשימוש ארוך טווח בחדר קירור, יש לבדוק באופן קבוע אינדיקטורים טכניים ולהתאים אותם בזמן. יש לבדוק ולהתאים את טמפרטורת הלחץ של מערכת האחסון והקירור, כמו

שווה קריאה
פנל מבודד
סנדויץ' פאנלים PUR

לוחות סנדוויץ מבודדים קלאסיים PUR קצף פוליאוריטן PUR לוחות בידוד קלאסיים מיועדים לבניית תאי קירור, מחסנים קטנים, בידוד חום של תעשייה …   שם מוצר

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן