כיצד למנוע צמיחת עובש בחדר הקירור והמדפים

Mzkor - חדרי קירור והקפאה
כיצד למנוע צמיחת עובש בחדר הקירור והמדפים

גידול עובש הוא בעיה נפוצה בחדרי קירור. עובש מזהם מוצרי מזון המאוחסנים בתאי הקירור של עסקים בתחום המזון. זה משפיע גם על חומרי המחקר של מעבדות ומרכזים רפואיים. חשוב למנוע צמיחת עובש לטובת העסק, העובדים והלקוחות שלך מכיוון שאיפת נבגי עובש עלולה לגרום לבעיות בריאות. להלן חמש דרכים למנוע צמיחת עובש בחדר הקירור שלך.

  1. אל תאחסן חומרים המקדמים צמיחת עובש בחדר הקירור שלך.

    זה בטוח להשתמש במיכלי מתכת או פלסטיק בחדרי קירור. מסעדות ובתי קפה משתמשים בדרך כלל בפלסטיק באיכות מזון כדי לאחסן מרכיבים בתאי הקירור. עם זאת, כל דבר העשוי מנייר, קרטון או קלקר יכול להכיל עובש. בבחירת מדפים לחדר קירור, וודא שהוא עשוי מחומרים עמידים שקל לנקות ולחטא. עסקי מזון ומרכזים רפואיים מעדיפים coldroom shelving עשויים  נירוסטה ופלסטיק כי הם עמידים בפני קורוזית צמיחת עובש. הם גם לא רעילים! הגלוון מעלה עוד יותר את איכות מדפי החדרים הקרים. מריחת ציפוי דק של אבץ על פלדה או ברזל מבטיחה שהמתכת תישאר נטולת חלודה לתקופה ארוכה יותר.

  2. נקה מיד נוזל שנשפך.

    רמת העיבוי בחדרי הקירור משפיעה על צמיחת העובש. אם יש הרבה לחות בחדר הקירור שלך, עובש יופיע בקרוב. בריכות עובש נוזלים. הם גם מסוכנים מכיוון שאנשים עלולים להחליק בטעות על הרצפה הרטובה. נקה מיד נוזלים שנשפכו כדי למנוע צמיחת עובש ותאונות בחדר הקירור שלך. נגבו מיכלים יבשים לפני הכנסתם לחדרי הקירור שלכם, טפלו מיידית בנזילות מים ברגע שאתם מזהים אותם. שמור על החדר שלך יבש כדי למנוע עובש לגדול ולזהם את הפריטים המאוחסנים שלך.

  3. השתמש בתמיסת אקונומיקה 1:10 או בתמיסת אתנול של 70% לחיטוי החדר הקירור והמדפים שלך.

    ניקוי מסיר לכלוך, תוך חיטוי טיהור משטחים. טאטוא וניגוב רצפת חדר קירור מנקה אותה, תוך ניגוב משטחים עם חומר חיטוי מחטא אותם. צור דילול 1:10 של אקונומיקה ביתית, והשתמש בו לניגוב משטחי פלסטיק. שימוש בפתרון זה לחיטוי מדפי החדרים והמכולות מונע מהם צמיחה של עובש. אתה יכול לחטא משטחי מתכת עם 70% אתנול. השתמש בפתרון זה כדי לנגב את עמודי המתכת של מדפי חדר הקירור, כמו גם את הקירות והרצפה של תא הכניסה שלך. אתה עלול להתפתות להשתמש בחומרי ניקוי חזקים יותר כדי למנוע צמיחת עובש – אל! חומרי ניקוי שוחקים או קאוסטיים יפגעו בלוחות הקירור. חומרי ניקוי קלים יעילים מספיק.

  4. אל תפריעו לזרימת האוויר הקר בחדר הקירור.

    חשוב לשמור על זרימת אוויר אחידה כדי לשמור על החדר הקירור בטמפרטורה הנכונה. בעת אחסון פריטים, יש לוודא שמאוורר חדר הקירור אינו חסום, ואל להעמיס על המדפים פריטים מוערמים היטב. יש צורך במדפי חדר הקירור כדי למקסם את שטח האחסון בחדר הקירור. אחסן פריטים מעל מפלס הרצפה כדי להבטיח שאוויר קר יכול להסתובב תחתיהם. אם אוויר קר מסתובב היטב בחדר הקירור, כל הפריטים המאוחסנים יקוררו כראוי. אחרת, איכות מוצרי המזון תדרדר, ועובש יתחיל להיווצר באזורים חמים של חדר הקירור. אל תאחסנו פריטים חמים בחדר הקירור מכיוון שהדבר יגרום למאוורר לעבוד קשה יותר, והחדר הקירור שלכם יצרוך יותר חשמל כדי לשמור על הטמפרטורה הנמוכה שלו. אוויר חם נכנס לחדר הקירור בכל פעם שמישהו פותח אותו, לכן שמור על דלת סגורה היטב כאשר היא אינה בשימוש. בנוסף, בדוק את האטם באופן קבוע אם חדר הקירור שלך אטום היטב. קשה לעובש לגדול בחדר קירור יבש ונשמר בטמפרטורה נמוכה.

  5. בדקו ונקו את חדר הקירור שלכם לפחות פעם בחודש.

    יש לנקות ולחטא את חדר הקירור שלך לפחות פעם בחודש כדי למנוע צמיחת עובש. זכור להשתמש בדילול 1:10 של אקונומיקה ביתית או 70% אתנול כדי לטהר משטחים. בדוק באופן קבוע פריטים מאוחסנים בחדר הקירור שלך לגבי עובש. זרוק מיד מוצרי מזון וחומרים מזוהמים. יתר על כן, נסה לבדוק את סליל המעבה ולהסיר ממנו בזהירות לכלוך. בדקו את טמפרטורת החדר שלכם באמצעות מדחום ידני, וכוונו את מד החום של החדר קירור אם הוא אינו מראה את הטמפרטורה הנכונה.

    שכירת אנשי מקצוע כדי לטהר את חדר הקירור שלכם היא יקרה מאוד. עדיף להשקיע זמן ומאמץ כל חודש בכדי למנוע צמיחת עובש במקום להזניח את חדר הקירור ולשלם עליו מאוחר יותר – רק חשבו על הפריטים ומוצרי המזון שיבזבזו בגלל תחזוקה לקויה!

אהבתם שתפו:
ייעוץ לגבי חדרי קירור והקפאה ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות קירור תעשייתים כמו חדרי קירור והקפאה מהגדולות בישראל, מספקים מערכות קירור תעשייתי למגזרים שונים כמו קמעונאות, מזון, מאפיות, בתי אריזה, תרופות ועוד.

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3290659

מידע נוסף
5 יתרונות של חדרי קירור לאחסון

5 יתרונות של חדרי קירור לאחסון

חדר קירור הוא מקום מצוין לאחסן פירות וירקות , כמו גם מוצרים אחרים, כפי שהם להאריך את החיים ולעזור למנוע קלקול של מזונות. חדרים קרים הם רעיון נהדר

פנל מבודד

סנדויץ' פאנלים PUR

לוחות סנדוויץ מבודדים קלאסיים PUR קצף פוליאוריטן PUR לוחות בידוד קלאסיים מיועדים לבניית תאי קירור, מחסנים קטנים, בידוד חום של תעשייה …   שם מוצר

חדרי קירור והקפאה

7 בעיות ופתרונות נפוצים לחדרי קירור

לשימוש ארוך טווח בחדר קירור, יש לבדוק באופן קבוע אינדיקטורים טכניים ולהתאים אותם בזמן. יש לבדוק ולהתאים את טמפרטורת הלחץ של מערכת האחסון והקירור, כמו

שווה קריאה
פנל מבודד
סנדויץ' פאנלים PUR

לוחות סנדוויץ מבודדים קלאסיים PUR קצף פוליאוריטן PUR לוחות בידוד קלאסיים מיועדים לבניית תאי קירור, מחסנים קטנים, בידוד חום של תעשייה …   שם מוצר

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן