7 בעיות ופתרונות נפוצים לחדרי קירור

Mzkor - חדרי קירור והקפאה
חדרי קירור והקפאה

לשימוש ארוך טווח בחדר קירור, יש לבדוק באופן קבוע אינדיקטורים טכניים ולהתאים אותם בזמן. יש לבדוק ולהתאים את טמפרטורת הלחץ של מערכת האחסון והקירור, כמו גם את כמות שמן הסיכה של מערכת הקירור. על המערכת לכלול התקני בקרה אוטומטיים ואזעקת מדחס. ברגע שיש בעיה, אזעקה תיכנס לפעולה, או כיבוי מגן אוטומטי והמדחס יפסק. להלן 7 בעיות ופתרונות נפוצים לשימוש בחדר קירור.

  • סביבת ההתקנה ותחזוקת מצנן האוויר

המיקום והסביבה של מקרר האוויר בתוך מחסן הקירור ישפיעו על פעולתו. בדרך כלל, מקרר האוויר ליד דלת האחסון הקרה מועד להתעבות וכפור. למרות שמקרר האוויר יכול להתחמם ולהפשיר באופן אוטומטי ברווחים קבועים, אם הדלת נפתחת בתדירות גבוהה מדי, זמן הפתיחה ארוך מדי, זמן וכמות האוויר החם שנכנס ארוך, אפקט ההפשרה של המאוורר אינו טוב. מכיוון שזמן ההפשרה של מקרר האוויר לא יכול להיות ארוך מדי, אחרת זמן הקירור יתקצר יחסית, אפקט הקירור לא יהיה טוב ולא ניתן להבטיח את טמפרטורת האחסון.

קוגאמרו

  • ניקוז המים המומסים במהלך הפשרת מקרר האוויר

בעיה זו קשורה לחומרת הכפור. בגלל הכפור החמור של המאוורר, בהכרח ייוצר כמות גדולה של עיבוי. תבנית הניקוז של המאוורר אינה יכולה לשאת אותה, והניקוז אינו חלק, והיא תזלוג ותזורם לקרקע במחסן. אם יש סחורה שמאוחסנת למטה, הסחורה תהיה ספוגה. במקרה זה, ניתן להתקין צינור טיוטה עבה יותר להסרת העיבוי.

לחלק מקררי האוויר יש את הבעיה לנשוף מים מהמאוורר ולהתיז אותם על המלאי במחסן. זו גם בעיית הקיפאון של המאוורר בסביבה של חילופי החום והחום, בעיקר בגלל הקונדנסט שנוצר עלה המאוורר בסביבה החמה, ולא מבעיית אפקט ההפשרה של המאוורר עצמו.

  • הבעיה של מנוע מאוורר הקבל וצינור החימום החשמלי של מצנן האוויר

זהו חלק פגיע. מנוע המאוורר הפועל זמן רב בסביבה בטמפרטורה גבוהה עלול לתקול ולהיפגע. אם הטמפרטורה המובטחת של האחסון הקרה חשובה מאוד, יש להזמין חלקים פגיעים לתחזוקה בזמן.

7 בעיות ופתרונות נפוצים לחדרי קירור
7 בעיות ופתרונות נפוצים לחדרי קירור
  • טמפרטורת הסביבה של הקבל

הקבל מותקן בדרך כלל על גג בניין חיצוני. בסביבה עם טמפרטורה גבוהה בקיץ, הטמפרטורה של הקבל עצמו גבוהה מאוד, מה שמגביר את לחץ הפעולה של היחידה. אם יש הרבה מזג אוויר חם, אתה יכול להוסיף פרגולה על עיבוי הגג כדי לחסום את השמש ולהפחית את הטמפרטורה של הקבל, כדי להפחית את הלחץ של המכונה, להגן על ציוד היחידה ולהבטיח את הטמפרטורה של אחסון הקירור. כמובן שאם קיבולת היחידה מספיקה כדי להבטיח את טמפרטורת האחסון, אין צורך לבנות פרגולה.

  • בעיה של יעילות מדחס נמוכה

בשל פעולתו הארוכה של המדחס, תוחם הצילינדר, טבעת הבוכנה וחלקים אחרים יישחקו קשות וירווח ההתאמה יגדל. ביצועי האיטום יופחתו בהתאם. גם מקדם אספקת האוויר של המדחס יופחת ויכולת הקירור תפחת. ניתן לשפוט בערך את יכולת הקירור של המדחס על ידי התבוננות בלחץ היניקה והפריקה של המדחס. אם יכולת הקירור של המדחס צונחת, השיטה המקובלת היא להחליף את תוחם הגליל ואת טבעת הבוכנה של המדחס.

  • יש בעיה של יותר אוויר או שמן בקירור במאייד הקירור

פעם נוספת שמן קירור מחובר למשטח הפנימי של צינור העברת החום של מאייד הקירור, מקדם העברת החום שלו יקטן. באופן דומה, אם יש יותר אוויר בצינור העברת החום, אזור העברת החום של המאייד יקטן, ומקדם העברת החום שלו יקטן. גם היעילות התרמית תרד משמעותית, וקצב ירידת הטמפרטורה של המחסן יואט בהתאם. לכן, בתפעול ותחזוקה יומיומיים, יש לשים לב להסרת כתמי שמן בזמן על המשטח הפנימי של צינור העברת החום של המאייד ולמיצוי האוויר במאייד.

  • שסתום המצערת לאחסון הקיר מותאם או חסום, זרימת הקירור גדולה מדי או קטנה מדי

כאשר שסתום המצערת נפתח גדול מדי, זרימת הקירור גדולה מדי, וגם לחץ האידוי וטמפרטורת האידוי יגברו, וקצב ירידת הטמפרטורה של המחסן יאט; יחד עם זאת, כאשר שסתום המצערת נפתח קטן מדי או חסום, הקירור קצב הזרימה יורד גם כן, יכולת הקירור של המערכת פוחתת וגם קצב ירידת הטמפרטורה של המחסן יאט.

באופן כללי, ניתן לשפוט אם קצב זרימת הקירור של שסתום המצערת מתאים על ידי התבוננות בלחץ האידוי, בטמפרטורת האידוי ובכפור של צינור היניקה. כדי  סתימה הוא גורם חשוב שמשפיע על זרימת הקרר. הגורם העיקרי לחסימת שסתומים הוא חסימת קרח וחסימה מלוכלכת.

חסימת קרח נובעת מאפקט הייבוש הירוד של המייבש. קירור מכיל לחות. כאשר הוא זורם דרך שסתום המצערת, הטמפרטורה יורדת מתחת ל- 0 מעלות צלזיוס. הלחות במקרר קופאת וחוסמת את חור שסתום המצערת.

סתימה מלוכלכת נגרמת על ידי הצטברות לכלוך נוסף על פילטר הכניסה של שסתום המצערת, וזרימת קירור אינה חלקה וכתוצאה מכך סתימה.

אהבתם שתפו:
ייעוץ לגבי חדרי קירור והקפאה ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות קירור תעשייתים כמו חדרי קירור והקפאה מהגדולות בישראל, מספקים מערכות קירור תעשייתי למגזרים שונים כמו קמעונאות, מזון, מאפיות, בתי אריזה, תרופות ועוד.

קידוש השם 1, ראשון לציון
072-3290659

מידע נוסף
5 יתרונות של חדרי קירור לאחסון

5 יתרונות של חדרי קירור לאחסון

חדר קירור הוא מקום מצוין לאחסן פירות וירקות , כמו גם מוצרים אחרים, כפי שהם להאריך את החיים ולעזור למנוע קלקול של מזונות. חדרים קרים הם רעיון נהדר

פנל מבודד

סנדויץ' פאנלים PUR

לוחות סנדוויץ מבודדים קלאסיים PUR קצף פוליאוריטן PUR לוחות בידוד קלאסיים מיועדים לבניית תאי קירור, מחסנים קטנים, בידוד חום של תעשייה …   שם מוצר

שווה קריאה
פנל מבודד
סנדויץ' פאנלים PUR

לוחות סנדוויץ מבודדים קלאסיים PUR קצף פוליאוריטן PUR לוחות בידוד קלאסיים מיועדים לבניית תאי קירור, מחסנים קטנים, בידוד חום של תעשייה …   שם מוצר

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן